tirsdag den 9. oktober 2007

Vinterens første sne

I går den 8. det er så mandag. Vi havde norskkursus, indtil kl.18
Da vi var færdige med mandagens kursus, der gik jeg ned til busstoppet. Der mødte jeg dem jeg bor sammen med i kollegiet(Maxim. og Luis) de havde også haft norsk på et andet niveau. De stod der og grinte ad Luis, der bliver ved med at sige at der kommer sne næste dag. De troede så ikke på ham. Men det var sq koldt! Koldere end de sidste par dage. men der havde stået +7-8 grader i termometeret.
Påvejen, der skulle jeg og Luis via Coop, og købe madder, så vi fulgtes tilbage til kollegiet, vi var uenige om temperaturen. Han sagde at det var fordi jeg havde min dun-jakke på at jeg syntes at der var +7-9 grader, han satsede på +4-5. Vi glædede os til at komme hjem, så vi kunne tjekke det. Han havde så ret.
Efter vi havde spist der gik de andre piger ud for at ryge, de kom tilbage hoppende, og glade. Det sneede sang de næsten.
Jeg var ikke glad, det bliver jo koldt. Luis kommer fra sydspanien, derfor gik han ud for at se sne, kom tilbage helt skuffet (DER VAR INGEN SNE) og han undrede sig over hvorfor Norske piger hoppede rundt og "sang" sne, de er jo vant til det, det skulle ellers være ham, sagde han. Han spurgte så om jeg ikke skulle gøre det samme, jeg kommer jo fra Grønland, jeg måtte være glad for at der kom sne(Han ved at jeg hadder kulde, han var sarkastisk) Vi gjorde lidt grin med de norske piger, glemte så alt om sne og kulde.
Om aftenen, sad jeg og var på internettet(MSN) og chattede med min familie, venner og bekendte. Det blev koldere og koldere i mit værelse. og regnen lyd helt anderledes, kiggede ikke engang ud af vinduet. det var sent og jeg skulle have min sidste smøg, før jeg gik i seng. Jeg gik ned for at ryge, og ved i så hvad?!! SNE!!! fik kuldegysninger over det hele, det var KOLDT, jeg ved ikke hvordan jeg kommer til at overleve denne vinter, der findes ingen gode vinter overtræksbukser her, der er kun det her ski-bukser sidst jeg gik rundt for at finde et par. Jeg måtte sige til min mor at jeg sikkert kommer til at fryse ihjel her. Og hun fattede hvad jeg ville opnå med den sætning, hun svarede, jeg skal nok kigge på et par her eller i DK. Heldigt!
Her til morgen, var der endnu mere sne, jeg løb ovre til busstoppen, stig ind til bussen, da vi kom til Universitetet løb jeg ovre til NFH bygningen, hvis ikke de vidste at jeg er fra Grønland ville jeg hoppe rundt for at holde varmen, men jeg gik stille med det.
Hvergang jeg kigger ud ad vinduet er jeg ved at fryse ihjel, hvad vil jeg ikke gøre til vinter?!! Håber bare at vinteren er kortere end der hjemme.
Det var så den første lag sne i Tromsø...

Ingen kommentarer: